Produse
»
Print » Informatii utile » Istoria afiselor publicitare

Istoria afiselor publicitare

In secolulu XVIII, Alois Senefelder a pus bazele litografiei, incepand cu aceasta a luat nastere afisul, ulterior, comunicarea vizuala urmand sa ia o forma mai complexa.

In secolul al XIX-lea, odata cu dezvoltarea litografiei si a nevoii artistilor de inovatie, a inceput si istoria evolutiei afiselor publicitare. Inca un rol important in dezvoltarea acestei metode de publicitate au fost factorii culturali, sociali si politici ai timpului, impreuna cu cresterea cerintelor publicului.

Definitia afisului il prezinta ca fiind un gen de arta grafica cu functie mobilizatoare, de informare, de reclama sau de indrumare. Afisul este o instiintare publica, tiparita sau desenata, care se distribuie sau se afiseaza in anumite locatii, cu scopul de a informa publicul in legatura cu diverse evenimente, fapte, personalitati sau idei.

Afisele utilizate in secolul XIX reflectau nelinistile specifice perioadei, respectiv industrializarea, miscarile politice, sociale si culturale. Prin aceasta metoda de prezentare se dorea, nu doar informarea populatiei, ci si indrumarea acesteia catre o anumita directie. Asadar afisele erau utilizate pentru a facilita schimbul de informatii dintre prestatorii de servicii si diverse comunitati, fie ca era vorba despre o piesa de teatru, prezentarea unui produs, a unei figuri sau a unei idei.

“La Belle Époque” este perioada care face trecerea artei din secolul XIX in secolul XX, fiind una dintre cele mai colorate si prospere pentru arta, inaintea inceperii Primului Razboi Mondial. Afisul pentru opereta “Orfeu in Infern”, a lui Offenbach, este prima lucrare realizata in acest fel si deschide o noua cale, comuna, intre comunicare si arta.

Un alt personaj reprezentativ pentru evolutia afisului este Henri de Toulouse-Lautrec, care face trecerea de la “Arta Victoriana” la “Art Nouveau”. Tema afiselor sale fiind in principiu realizate in jurul vietii de cabaret.

Fratii Beggarstaff, William Nicholson si James Pryde au abordat acest domeniu intr-un stil minimalist. Afisele realizate de ei transmit informatia clar si la subiect, intr-o maniera simpla, fara detalii, insa incarcata din punct de vedere artistic. Inca un artist popular in aceasta perioada este Théophile Alexandre Steinlen, ce s-a facut remarcat datorita afisului “La tournée du Chat Noir avec Rodolphe Salis” si a laimotivului pisica, folosit in majoritatea lucrarilor sale.

In perioada Modernismului, arta a influentat mult istoria, iar afisele cu scop informativ au devenit afise cu scop persuasiv, multe dintre ele fiind duse chiar la extrem, mai ales in perioada celui de-al Doilea Razboi Mondial. Montgomery Flagg a fost cel care a deschis seria afiselor de acest gen, in 1917, cu afisul “I Want YOU For US Army”.

Tot in aceasta perioada “Art Deco” a fost un curent care s-a opus normelor modernismului, venind cu un nou tip de ornamente, respectiv figuri geometrice. Adolphe Jean-Marie Mouron fiind artistul care intruchipeaza cel mai bine spiritul acestui curent, in afisele sale.

Conjunctura politica si culturala de la inceputul secolului XX a dat nastere miscarilor avangardiste, care au avut ca scop prezentarea realitatii in adevarata ei fata. Odata cu aparitia fotografiei s-a dezvoltat si arta grafica, acest lucru facand posibila imbinarea tehnicilor traditionale cu cele moderne. Printre artistii cei mai cunoscuti ai acestui curent se numara: J. Howard Miller, Raoul Hausmann si John Heartfield.

In a doua jumatate a secolului XX designul afiselor vine cu tendinte noi, colorate si dinamice, precum “pop-art”, “pin-up art” sau “psychedelic art”. Artisti celebri din aceasta perioada fiind: Milton Glaser, Eduardo Paolozzi, Roy Lichtenstein, Wes Wilson si Roman Cieslewicz.

Odata cu dezvoltarea tehnologiei si schimbarea comportamentului consumatorilor, in ultimii ani, au crescut atat pretentiile designerilor fata de ei insisi cat si a publicului fata de rezultatul final. In prezent scopul afiselor este de a atrage atentia, de a iesi in evidenta si de a impresiona prin modalitatea in care sunt transmise ideile si mesajele acestora.

Noi va oferim servicii de tiparire afise publicitare personalizate, in functie de cerintele si necesitatile dumneavoastra, utilizand o tehnologie moderna si diferite suporturi de hartie.


Comentarii

Nu exista comentarii la acest articol. Fiti primul care comenteaza!



Nume*
 
Email
(nu va fi facut public)    
Comentariu*
 
Introduceti codul din imagine:


Copyright©2014 itip.ro . Design realizat de Softimpera
Istoria afiselor publicitare – Tipografia ITIP