Produse
»
Marketing » Utile » Scurt istoric al cartilor de vizita

Scurt istoric al cartilor de vizita

Cartile de vizita sunt un element deosebit de important in prezentarea unei afaceri, deoarece ele sunt prima imagine pe care o prezentam colaboratorilor nostri sau potentialilor clienti. O carte de vizita cuprinde cele mai importante informatii despre compania dumneavoastra, despre profesia sau functia pe care o detineti.

In prezent, stim cu totii cum ar trebui sa arate o carte de vizita si care sunt elementele pe care aceasta trebuie sa le cuprinda. Insa, cum au aratat primele carti de vizita, unde au aparut si care a fost evolutia lor de-a lungul timpului? La toate aceste intrebari va vom raspunde in cele ce urmeaza, prezentandu-va o scurta istorie a evolutiei cartilor de vizita.

Primele carti de vizita au aparut in secolul XV, in China, iar scopul lor era acela de a-ti anunta vizita in casa cuiva. Aceste “bilete de vizita” erau trimise prin intermediul majordomului, pentru a iti anunta vizita intr-un mod solemn. Cartile de vizita din acea perioada erau scrise de mana, cu o caligrafie frumoasa si cuprindeau numele expeditorului si titlul acestuia. In general erau folosite ca o forma de auto-promovare pentru clasele superioare.

Mai apoi au aparut si in Europa, mai exact in Franta, in vremea domniei Regelui Ludovic al XIV-lea. Principala lor intrebuintare era ca si carti de comert, ele continand harta sau alte elemente care ghidau cumparatorii catre punctele comerciale.

In secolul XVII au aparut cartile de vizita comerciale si in Anglia, acestea avand forma unui material publicitar care continea, ca in cazul cartilor comerciale din Franta, o harta cu ajutorul careia clientii erau ghidati catre punctele comerciale. Scopul principal era de a facilita gasirea locurilor de comert, deoarece in acea perioada inca nu era implementat un sistem de numerotare al strazilor.

In primele decenii ale secolului XVIII a aparut litografia, iar cartile de vizita au inceput sa fie tiparite color, fiind posibila chiar imprimarea a diferite imagini. Odata cu aceasta evolutie a inceput sa creasca popularitatea cartilor de vizita comerciale, deoarece erau considerate ca fiind cea mai eficienta metoda de promovare, datorita orientarii cititorului catre comerciant. Acestea aveau un rol asemenator cu efectul mass-media din zilele noastre.

In secolul XIX tehnologia de printare a devenit tot mai perfomanta, cartile de vizita incepand sa isi schimbe forma. Ele au inceput sa contina informatii mai concrete, cum ar fi numele persoanei care detine cartea de vizita, functia acestuia sau titlul detinut, compania in cadrul careia lucreaza si alte informatii de contact relevante.

Datorita evolutiei continue a tehnologiei, in anii 2000 imaginea cartilor de vizita a devenit mai inovativa si mai complexa. Acum, cartile de vizita pot fi printate pe diverse materiale, pot avea forme diferite, sau chiar in relief, pot fi finisate prin lacuire, pot fi mate sau lucioase Rezultatul final depinzand in mare parte doar de creativitatea fiecaruia si de calitatea materialelor.

Noi va oferim servicii de tiparire carti de vizita la preturi avantajoase, folosind materiale de calitate superioara. Ofertele noastre includ tiparire fata sau fata-verso, cu margini rotunjite sau drepte, simple sau duble pe diverse dimensiuni, gramaje si suporturi de hartie mata sau lucioasa.


Comentarii

Nu exista comentarii la acest articol. Fiti primul care comenteaza!



Nume*
 
Email
(nu va fi facut public)    
Comentariu*
 
Introduceti codul din imagine:


Copyright©2014 itip.ro . Design realizat de Softimpera
Scurt istoric al cartilor de vizita – Topografia ITIP